Papier, ziarno i materiały drukarskie

Kierunek włókien papieru odgrywa znaczącą rolę w Twoim projekcie drukarskim. Właściwe użycie kierunku papieru zapewni jakość zadania drukowania. Zapewni również sprężystość i artystyczną stronę Twojego projektu. Aby wydobyć to, co najlepsze z zadania drukowania, musisz być w stanie określić, która część papieru jest przeznaczona do drukowania i w jakim kierunku. 

Kierunek słojów występuje w dwóch typach, z długimi i krótkimi włóknami. Pierwszy typ odnosi się do kierunku włókien papieru, który biegnie w tym samym kierunku, co najdłuższa krawędź. Z drugiej strony krótkie ziarno odnosi się do kierunku włókien papieru, które biegną w tym samym kierunku, co najkrótsza krawędź. 

Decydując, który kierunek ziarna zastosować, należy wziąć pod uwagę rodzaj produktu drukarskiego. W przypadku druku cyfrowego w pełnym kolorze należy zastosować kierunek wzdłuż włókien, aby zmniejszyć rozciąganie papieru podczas procesu drukowania. Zwiększy również efekt wizualny kolorów. 

Kierunek słojów jest również istotny w przypadku procesów wykończeniowych. Procesy drukowania, takie jak nacinanie i składanie, wymagają zastosowania odpowiedniego kierunku słojów, aby uzyskać trwały produkt. Punktowanie i składanie papieru pod kątem włókien wzmocni Twoje końcowe produkty drukarskie. 

Wydrukowane przedmioty, takie jak wizytówki, pocztówki, plakaty, papiery firmowe, naklejki i tym podobne zostaną wzmocnione przez drukowanie w długich włóknach. Dzieje się tak, ponieważ długie ziarno zapewnia stabilność. Uniemożliwi to kapanie lub wyboczenie. 

Jeśli chodzi o etykiety, okładki płyt CD / DVD, foldery kieszonkowe i inne drukowane elementy, które wymagają dużego pokrycia atramentem, należy używać krótkich włókien. Dzieje się tak, ponieważ krótkie ziarno sprawia, że składanie i rysowanie jest gładkie. Zmniejsza również ryzyko pękania elementów z powodu dużej ilości atramentu. 

Teraz wiesz, jaki kierunek słojów przynosi największą korzyść. Skorzystaj z okazji, ponieważ dzięki temu uzyskasz wysokiej jakości materiały drukowane. Uwierz mi, to może coś zmienić!